Saturday, March 5, 2011

Kerdau


Pertahankan Felda-GWGF

Oleh SALEHUDIN MAT RASAD
utusanpahang@utusan.com.my

Syed Ibrahim Syed Ahmad (kanan) beramah mesra dengan pengundi semasa berkempen di Jengka 23, Kuala Krau, semalam.

KUALA KRAU 4 Mac - Generasi baru Felda digesa mempertahankan tanah rancangan daripada 'dijajah' oleh pihak pembangkang kerana mereka akan menghancurkan perpaduan dan kemakmuran di kawasan itu.

Timbalan Presiden Gabungan Wawasan Generasi Felda (GWGF), Datuk Abdullah Abu Bakar berkata, pembangkang hanya membawa kerosakan kerana mereka tiada idealisme untuk membela nasib warga Felda.

Beliau menyifatkan cubaan pembangkang untuk campur tangan dalam kehidupan warga Felda sebagai 'tikus membaiki labu' yang mengundang banyak keburukan kepada peneroka yang majoritinya adalah Melayu.

"Saya selaku anak peneroka dapat menilai secara jelas jasa Felda yang telah mengubah kehidupan peneroka dan generasi baru ke tahap yang lebih baik berbanding dahulu.

"Keluarga saya mula berpindah ke Felda Lembah Klau sehelai sepinggang, tetapi berkat kesabaran, ketekunan dan bantuan berterusan Felda semuanya berubah," katanya ketika menyampaikan ceramah di Felda Jengka 22 di sini semalam.

Abdullah yang juga Ketua UMNO Felda Lembah Klau meminta warga Felda khususnya generasi baru tidak melupakan sejarah hidup masing-masing bagi mengelak daripada dimanipulasikan oleh pembangkang.

Dalam pada itu, jelasnya, GWGF yakin majoriti pengundi Felda Jengka 22, Jengka 23 dan Jengka 25 dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kerdau bertekad menyokong calon Barisan Nasional (BN), Syed Ibrahim Syed Ahmad pada pilihan raya kecil kawasan itu lusa.

Menurutnya, hasil tinjauan yang dilakukan oleh pihaknya mendapati sokongan pengundi terus meningkat kerana faktor calon yang dipilih pemimpin BN diterima majoriti pengundi.

"Di samping itu mereka melihat BN sangat prihatin terhadap masalah warga Felda dan berjaya menyelesaikannya dalam tempoh singkat," katanya.

TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment