Tuesday, March 29, 2011

Bela

Dr. Siddiq gambarkan Anwar diuji seperti Nabi Yusuf

TAN Melaka silap dalam tulisannya kelmarin di Forum Utusan Malaysia (27 Mac) apabila membuat kesimpulan bahawa semua pemimpin Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM) telah meninggalkan pemimpin besar mereka, Anwar Ibrahim.

Dr. Siddiq Fadzil adalah salah seorang yang masih percaya penuh dan setia kepada Anwar walaupun beliau telah bertugas di tempat yang boleh meyakinkan seolah-olah beliau telah berpaling tadah.

Interviu dengan isteri Anwar, Dr. Wan Azizah Wan Ismail dengan sebuah akhbar harian jelas menunjukkan bahawa Dr. Siddiq masih mempertahankan Anwar.

Dalam interviu itu Dr. Wan Azizah yang juga pemimpin besar pakatan pembangkang telah menyatakan:

"Malam tadi (24 Mac) selesai solat hajat di sini, Ustaz (Datuk) Dr. Siddiq Fadzil dalam tazkirahnya ada menyebut Anwar sejak muda tidak habis-habis diduga. Lantas merujuk kupasan surah Yusuf "ahasanal qasas" (kisah terindah)."

Kata Dr. Siddiq, kupasan kisah para anbia ini sering dilupakan.

"Apabila kita sorot pula kisah Nabi Yusuf dengan Zulaikha, ibu angkatnya itu telah menggodanya dan apabila tidak berjaya dia menuduh Nabi Yusuf cuba mencabul kehormatannya, akhirnya Nabi Yusuf dipenjarakan."

Membaca interviu ini jelaslah Dr. Siddiq berjaya meyakinkan Wan Azizah seolah-olah Anwar seperti Nabi Yusuf.

Saya mengemukakan perkara ini untuk mendapat perhatian masyarakat supaya jangan cepat terpengaruh dengan musang berbulu ayam.

AIDID

Kuala Lumpur

No comments:

Post a Comment