Wednesday, February 22, 2012

kelantan miskin dari blog flying kick

Perdana Menteri menyatakan bahawa Sabah bukanlah negeri termiskin di Malaysia sebaliknya negeri yang paling termiskin adalah KELANTAN.

Dan biasanya apabila Kelantan disebut sebagi negeri termiskin, maka segala macam juak dan puak dalam PAS akan menggila untuk menafikan kenyataan tersebut. Mereka tidak akan menerima sama sekali sebarang berita yang mengatakan Kelantan negeri termiskin.

Sudah berapa lama PAS tanpa segan silu menyatakan bukan Kelantan negeri termiskin sebaliknya yang miskin adalah negeri lain seperti Sabah dan Sarawak. Apabila Perdana Menteri sekali lagi menyatakan bahawa Kelantan adalah negeri termiskin di Malaysia, sudah dijangkakan akan ada mulut-mulut bodoh yang akan cuba membela Kelantan kerana Kelantan bagi mereka dipimpin oleh ulama dan sebagai dipimpin oleh ulama, tentulah Kelantan dilimpahi rahmat Allah Taala yang melimpah-limpah berbanding negeri-negeri lain.

Pensyarah Jabatan Pengajian Media UM, Abu Hasan Hasbullah yang cuba menempatkan dirinya di kalangan cendekiawan yang rapat dengan PAS, menyatakan, kalau Kelantan masih miskin dan menjadi negeri termiskin, maka yang bersalah adalah Perdana Menteri dan Kerajaan Pusat. Alasannya ialah, setiap negeri mempunyai hak untuk dimajukan oleh kerajaan pusat.

Bagaimanalah agaknya Universiti Malaya masih lagi menyimpan seorang pensyarah yang sebegitu jumud, bodoh danketinggalan. Harap cermin mata sahaja yang tebal dan besar macam goggle tapi dia masih tidak nampak apa sebenarnya yang berlaku.

Kelantan merupakan satu-satunya negeri di Malaysia yang setiap tahun menerima bantuan daripada Kerajaan Pusat sebanyak RM400 juta untuk belanjawan pengoperasian negeri. 36% daripada belanjawan pengoperasian Kelantan datangnya daripada Kerajaan Pusat.

Tidak ada negeri lain yang mendapat 'keistimewaan' sebegitu rupa kecuali Kelantan. Kalaulah tidak dibantu oleh Kerajaan Pusat, sudah lama Kelantan tidak ubah seperti padang jarak padang tekukur. Dan kalaulah nak dikut-ikutkan, Kelantan tidak perlu dibantu kerana Kelantan sendiri tidak pernah berusaha membantu diri mereka sendiri.

Para pemimpin PAS Kelantan terlalu bersenang lenang dan hanya gemar berceramah di sana sini selama lebih dua puluh tahn. Kalau ada yang berusaha pun, hanyalah beberapa kerat seperti Husam Musa. Tapi Husam Musa tidak pernah berusaha untuk negeri dan rakyat Kelantan tetapi hanya untuk kepentingan dirinya semata-mata.

Disebabkan itu TIDAK ADA SATU PUN PROJEK HUSAM MUSA yang berjaya tetapi duit rakyat Kelantan yang diambil sebagai modal oleh Husam Musa tidak pernah dipulangkan.

Begitu juga dengan pelbagai bantuan yang diberikan oleh kerajaan pusat kepada Kelantan. Tidak satu pun yang disempurnakan oleh Kelantan tetapi duitnya hilang begitu sahaja!

Hanya si bongok sahaja yang akan terkinja-kinja apabila mendengar alasan Dr.Goggle dari UM itu!!!

No comments:

Post a Comment