Monday, March 12, 2012

pr pun 2x5



Perlaksanaan Dasar Tender Terbuka yang dijanjikan Pakatan sebagai salah satu perlaksanaan jangka pendek menerusi Manifesto PRU12 yang lalu bukan sahaja gagal, akan tetapi ianya dilakukan dengan cara yang benar2 memusnahkan aliran wang Kewangan Kerajaan Negeri Selangor.





Laporan di atas yang telah terbocor oleh beberapa individu dalam Pentadbiran Kerajaan Negeri Selangor jelas terbukti bahawa Khalid Gagap semakin rancak mengamalkan tender secara tawar menawar terus dengan kontraktor atau pembekal dengan nilai jumlah Projek yang menggerunkan.


 


Malah menerusi laporan Audit ini, 100 buah Projek dengan nilai RM80 Juta telah dikeluarkan dan diberikan pada tahun pertama Pentadbiran Kerajaan Negeri PKR Selangor.

Daripada itu, hampir kesemua projek yang bernilai RM78.55 juta ditentukan harga secara tawar menawar terus tanpa melalui proses tender. 

Kegiatan ini semakin agresif dilaksanakan pada tahun berikutnya apabila laporan setakat 30 Jun 2010 mendapati sebanyak 140 dan 60 projek telah dikeluarkan dengan nilai masing2 berjumlah RM30 juta.

Penyelewengan ini dilihat mampu dilakukan dengan strategi yang bijak dan dilakukan setelah SELCAT ditubuhkan sebagai kubu kuat Kerajaan Negeri mengaburi SPRM.





Khalid Gagap dilihat bijak dalam menggunakan pengaruh korporat membina kekayaan jangka panjang menerusi 'khidmat kotor' ini setelah mengenalpasti perlantikannya selaku MB Selangor bersifat sementara dan bakal ditumbangkan setelah keputusan PRU13 kelak.

Ternyata Azmin Ali yang dilihat licik mengaut kuasa akan tetapi tidak kesampaian berkongsi kekayaan Kerajaan Negeri.

No comments:

Post a Comment