Thursday, March 15, 2012

jasa kerajaan tetap ada

Jangan lupa jasa kerajaan
ALAUDIN MA
15 Mac 2012
Jangan lupa jasa kerajaan
GUA MUSANG - Guru Kelas Fardu Ain (Kafa) perlu ingat jasa kerajaan Barisan Nasional (BN) yang memberi peluang kepada mereka mengajar dengan menawarkan tangga gaji yang tinggi dan sekali gus mampu menanggung kos sara hidup ahli keluarga.
Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Galas, Ab Aziz Yusof berkata, bagi mendapatkan jawatan itu bukan perkara mudah kerana ia terpaksa melalui proses temu duga dan mereka yang layak sahaja dipilih.
Beliau berkata, mereka yang berjaya dipilih adalah orang harapan kerajaan BN untuk mendidik anak bangsa dan jangan salah gunakan saluran mengajar itu untuk menghentam balik pemimpin kerajaan tersebut.
Menurutnya, walaupun setakat ini belum ada guru Kafa yang bertindak demikian, namun kerajaan bimbang dengan pelbagai perkembangan mutakhir ini yang mudah terpengaruh hasutan pemimpin dari parti pembangkang.
“Oleh itu, kita mahu mereka tumpukan kepada tugas masing-masing mendidik anak bangsa dan jika perlu boleh juga memperjelaskan dasar kerajaan kepada rakyat supaya mudah faham serta tidak keliru hasutan pembangkang,” katanya.
Beliau berkata demikian pada majlis Penyampaian Watikah 101 Guru Kafa 2012 Dewan Undangan Negeri (Dun) Galas di Dewan Sekolah Kebangsaan Seri Wang 2 (SKSW2), dekat sini, kelmarin.
Ab Aziz juga Setiausaha Umno Bahagian Gua Musang berkata, kerajaan BN di bawah kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melakukan yang terbaik untuk rakyat sejak kebelakangan ini.
Katanya, langkah itu adalah semata-mata bagi mencapai transformasi kerajaan untuk faedah seluruh rakyat tanpa mengira kaum sama ada yang tinggal di bandar atau luar bandar.
“Kita (kerajaan) memandang jauh ke hadapan kerana tidak mahu lihat rakyat terus dibebani dengan pelbagai masalah hidup terutama tekanan perbelanjaan harian berikutan kos rasa hidup yang meningkat.
“Guru Kafa boleh main peranan untuk turut membantu kerajaan menjelaskan secara tepat apa yang dilaungkan selama ini untuk menjadikan rakyat hidup senang dan menikmati kemajuan sepanjang masa,” katanya.
Beliau yakin guru Kafa yang dilantik setiap tahun dalam kalangan mereka yang mempunyai ilmu serta pengalaman luas untuk berdepan dengan pelbagai isu semasa bagi memperjelaskan bersama.
“Namun, apa yang kita pastikan tugas mereka mendidik pelajar tidak terjejas walaupun

No comments:

Post a Comment