Tuesday, April 26, 2011

Cina

Jika demikian perangai MCA, suratkhabar The Star dan bahasa Cina, dan kaum Cina corak pengundian kaum Cina, orang Melayu perlu bersatu dan Pribumi perlu bergabung dengan Melayu untuk kekal berkuasa.

Bila Cina berkuasa kelak, lagi banyak hakisan artikel 153, diskriminasi, ketidakadilan dan penindasan, akan berlaku demi kepentingan kaum mereka.

Reaksi MCA kepada Utusan Malaysia, Perkasa dan lain-lain kenyataan Melayud an Pribumi hanya menunjukkan sedemikian. Baik sekali MCA keluar saja dari BN. Baca DET berikut:

Cina tetap cina, tak kiralah apa parti pun dia tetap cina, 'nothing to loose' kalau cina mca undi dap dalam pru akan datang, yang menang tetap cina, 'no problem' kalau yang jadi pm nanti cina, mca akan tunduk taat setia pada dap kerana dia orang cina.

Mca kalau nak keluar dari bn, baik keluar sekarang, bio senang orang melayu dan umno nak susun strategi, jangan last minit nanti baru terhegeh-hegeh nak keluar, itu jam maunya perang salip beb..

Kelmarin mca dah ada berkira-kira nak kaji semula kedudukan mereka dalam komponen bn, pada aku senang, tak payah nak kaji, mca dah jadi pariya di mata kaum cina, mca hanya perlu 'shut up and listen' apa sahaja arahan yang pm bagi, jangan nak memandai-mandai.

Aku setuju dengan saranan berberapa pemimpin umno dan ngo melayu supaya pru 13 nanti, kerusi yang majoritinya pengundi melayu ditandingi oleh melayu dan biarkan mca bertanding di kerusi yang majoritinya cina, itu jam baru kita boleh tengok, mca ni ada teloq ke tidak, sekarang ni dia boleh la melalak pasal banyak pak menteri mca tu menang di kawasan majoriti melayu.

Lagi cepat mca berambus lagi baik, biar umno bersama-sama mic dan lain-lain komponen bn di sabah dan sarawak susun strategi bagi mendapat majoriti 2/3 dalam pru 13, aku yakin dengan perangai yang mca macam ni, orang umno pun akan pangkah pembangkang atau tak keluar mengundi kalau calon tempat dia tu adalah cina dari mca.

Rata-rata orang Melayu pernah condong mengundi PKR apabila kawasan yang sepatutnya ditandingi UMNO diberikan kepada MCA, Gerakan dll.

Dari kita rugi kerusi, baik kita kekalkan kerusi dalam BN. MCa perlu setuju untuk hanya tanding di kawasan Cina yang mereka lebih utamakan dari rakyat semua kaum di Malaysia rata-rata.

No comments:

Post a Comment