Tuesday, January 24, 2012

br1m xdapat jika berhutang dengan lhdn

BR1M: Keliru penglibatan JHDN

Taman Melati, Setapak

SAYA seorang daripada jutaan rakyat yang telah mengisi borang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) untuk mendapatkan bantuan ini dan telah menyerahkan borang melalui pejabat JHDN di Wangsa Maju.

Setelah diumumkan kerajaan akan mula membuat pembayaran, saya dengan pertolongan kawan telah membuat semakan sama ada layak atau tidak. Jawapan diterima, saya tidak layak kerana masih ada hutang dengan LHDN. Saya tidak tahu kerana JHDN tidak pernah memberitahu saya perkara itu. Bagaimana pun saya akur kepada keputusan itu.

Sewaktu mengikuti berita pada hari Khamis 19 dipaparkan di kaca TV menyatakan antaranya: "JHDN tidak terlibat dengan urusan BR1M". Ini membuatkan saya terfikir, kalau betul informasi itu, kenapa hak saya untuk menerima BR1M dinafikan?

ABDUL LATIF MOHAMMED

No comments:

Post a Comment