Saturday, January 14, 2012

aku boleh orang lain x dari blog flying kick

Ingatkan hebat..ingatkan memang seorang tokoh cendiakawan..ingatkan benar2 mengerti apa itu kebebasan!!!

Kebebasan…inilah hakikatnya..”Bebas pada aku je, orang lain tak leh”..Aku bebas utk kata apa saja kerana aku adalah terpelajar, cendiakawan, matang, dan ada “hak”..sapa pun tak leh ambil tindakan pada aku. Jika tindakan diambil pada aku, maka “hak asasi” aku telah diliwat..maka “kebebasan” aku telah diliwat..orang yg ambil tindakan pada aku tidak rasional, tidak liberal, tidak matang, cetek pemikiran dan macam2..

Dan dalam masa yg sama..orang lain “tidak bebas” mengkritik aku, “tidak bebas” mengata aku, “tidak bebas” memberi pandangan atas pandangan2 aku. Kata2 aku adalah benar…kata2 orang lain tidak lain melainkan fitnah dan bertujuan jahat!!

Inilah hakikatnya “bebas”..patut ler sungguh2 diperjuangkan!!

Aziz Bari saman Zul & Utusan..kabornya “kata-kata fitnah itu dalam makna yang asal dan biasa antaranya menggambarkan beliau seorang yang kurang ajar, biadap, tidak layak menjadi pensyarah atau profesor undang-undang.” (kata2 dari Zul dan Utusan)..oleh itu Aziz bari tuntut “ganti rugi am, ganti rugi teladan, ganti rugi melampau yang tidak dinyatakan jumlahnya selain perintah supaya mahkamah mengarahkan pihak defendan meminta maaf serta menarik balik kata-kata tersebut.” –utusan.

Kata2 orang2 tua..”Kerana pulut, santan binasa..kerana mulut, badan binasa”.. tetapi dizaman ni “ kerana mulut, kayo ler aku... nasib tak baik bankrupt le aku..

Kalau tengok senario hari ni..ada kemungkinan Aziz Bari leh menang..maklum ler hakim akan fikirkan keselamatan awam terlebih dahulu..Kalau Aziz Bari leh buat perhimpunan diluar mahkamah, nil eh menyebabkan hakim lagi kuat fikirkan keselamatan awam..

Atau pun kabor ler, Zul dan utusan adalah juak2 UMNO..nanti hakim mesti tak mau apa2 yg berkait ngan UMNO dan kerajaan..

Kalau kalah pun..kabor je ler ..hakim dah dipengaruhi oleh UMNO. Untung atas tiket PAKATAN ni, cakap ler apa saja..abis kena AMARAN je..

Sebagai seorang bijak, bebas, matang, liberal, ahli akademik, mantap, bijaksana, atau apa saja…bior ler apa orang nak komen dan kata..apa ada hal ma!!! BEBAS ma!!!

-aa

No comments:

Post a Comment