Thursday, June 30, 2011

Kemeja T

'Kemeja-T Bersih haram'

Oleh NORLIZA ABD. RAHMAN
pengarang@utusan.com.my

PUTRAJAYA 29 Jun - Kemeja-T Bersih tetap dikategorikan sebagai haram kerana ia mempunyai kaitan dengan perhimpunan haram Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, polis akan mengambil tindakan ke atas orang ramai yang memakai kemeja-T Bersih kerana ia jelas ada hubung kait dengan perhimpunan haram tersebut.

"Apabila ada hubung kait dengan satu perhimpunan haram, jadi apa jua yang mereka pakai adalah haram," katanya pada sidang akhbar bersama Pesuruhjaya Tinggi Bangladesh ke Malaysia, Atiqur Rehman, di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai tindakan polis menangkap orang-orang yang memakai kemeja yang tertera perkataan Bersih.

Ditanya sama ada tangkapan tersebut bermotifkan politik, secara sinis Hishammuddin berkata, beliau juga boleh mempersoalkan perkara sama.

"Di pihak mereka atau di pihak kami? Saya boleh kemukakan soalan sama kepada mereka," katanya.

Mengulas mengenai tindakan Pergerakan Pemuda UMNO yang berhimpun di hadapan ibu pejabat Parti Keadilan Rakyat (PKR) di Petaling Jaya kelmarin, beliau berkata, mereka tetap dikenakan tindakan.

"Mereka berhimpun tanpa permit, justeru, polis perlu melayan Pemuda UMNO dengan cara sama, tiada sesiapa boleh mengatasi undang-undang," katanya.
TAJUK-TAJUK BERITA LAIN:

No comments:

Post a Comment