Saturday, September 29, 2012

belum bayar

ARKIB : 28/09/2012

Amanah Raya mana duit kami?

IBU saya telah meninggal dunia hampir 20 tahun yang lalu, meninggalkan sebidang tanah seluas lapan lapan ekar di daerah Kuala Lipis. Pahang
Pada 2010 sebahagian tanah tersebut telah terlibat untuk pembinaan Lebuh Raya Kuala Lipis/Gua Musang dan pihak syarikat yang berkenaan telah pun membayar pampasan sebanyak RM72.000 atas nama ibu saya kerana tanah tersebut belum dibuat "Bicara Kuasa".
Duit tersebut telah diserahkan kepada pejabat Amanah Raya, Cawangan Kuantan, Pahang.
Bagi tujuan tersebut bicara kuasa telah selesai dibuat pada bulan April 2012 di pejabat daerah Kuala Lipis dengan kehadiran semua semua adik beradik seramai empat orang. Pada bulan Julai yang lalu pegawai daripada pejabat Amanah Raya Kuantan, berhubung dengan adik saya supaya kami semua menghantar salinan Kad Pengenalan dan salinan buku bank untuk dimasukan duit tersebut mengikut bahagian masing dan berjanji untuk membayar sebelum Hari Raya Puasa yang lalu, tetapi hingga ke hari ini, pembayaran masih belum dibuat lagi.
Apabila adik saya berhubung dengan pegawai tersebut jawapan yang diberi akan dimaklumkan bila bayaran akan dibuat.
Saya tidak faham mengapa begitu susah untuk membuat pembayaran tersebut kerana segala dokumen yang dikehendaki telah diserah kepada mereka.

No comments:

Post a Comment