Tuesday, May 7, 2013

wakil bn mesti bekerja kuat

pru 13 dah berakhir..kerajaan bn dapat mandat baru...kemenangan yg tidak dibanggakan..pr walaupun kalah tapi mempunyai beberapa peningkatan dari segi pengundi serta kemenangan kerusi...

kawasan majoriti cina tidak lagi memberikan undi pada bn walaupun  diwakili kaum mereka..cina 100% mengundi dap..

kawasan majoriti melayu pula akan memberi kemenangan kpd pas dgn bantuan undi dari kaum cina...jelas menunjukan kaum cina tidak lagi menyokong kerajaan bn..

keadaan ini sungguh getir serta mencemaskan pada beberapa pru akan datang..jika peningkatan pr ini dilihat cara positif tidak mustahil dap akan menguasai malaysia suatu hari nanti..mereka memerlukan kira2 50 kerusi lagi..

mereka akan berkuasa dgn menggunakan orang melayu dari pkr serta pas..manakala pas hanya akan jadi kelompok kecil dalam pakatan..


oleh itu wakil bn jangan rasa selesa dengan kemenangan yang tipis ini..harus bekerja kuat mendekati pengundi dan menambah pengundi dari golongan muda..dekati mereka dan kumpulkan mereka..jika mereka cukup umur daftarkan sebagai pengundi..dan banyak perkara lagi mesti dilakukan ...

dan kena ingat..ahli pas tetap undi pas sampai mati..

ahli pkr juga tetap undi adil..

ahli umno macam lalang..mereka akan condong pada tempat yg bnyak faedah yg boleh  diperolehi..
meraka akan berpaling dgn isu yg paling remeh sekali..contohnya jika mereka tidak diajak utk pergi rombongan je boleh berpaling..






PRU 12
Kerusi Parlimen
BN 140
PAS 23
PKR 31
DAP 28
Kerusi Dun
BN 307
PAS 83
PKR 40
DAP 73
PRU 13
Kerusi Parlimen
BN 133
PAS 21
PKR 28
DAP 38
Kerusi Dun
BN 275
PAS 85
PKR 49
DAP 92

No comments:

Post a Comment