Tuesday, May 28, 2013

luahan org cina


  • Keris Sakti LUAHAN HATI ORANG CINA YANG SEDAR:
    Saya seorang anak malaysia yang berkaum Cina , dan penyokong BN rasa amat sedih melihat kaum sendiri menyokong negara kita ubah sedangkan mereka tak sedah diri mereka telah mempunyai satu negara , saya kerajaan yang
    cukup baik bagi kita semua . Pandai dia orang hantar anak ke sekolah bantuan kerajaan , nak seperti Singapore kononnya ..... Ada dia orang tahu bertapa sesak kehidupan di sana .... Ke hospital kerajaan kena bayar ... sampai rakyat Singapore sendiri pun kata kalau sakit baik cepat mati sebab kos rawatan di sana walaupun hospital kerajaan juga amat tinggi . Keluar masuk bandar perlu bayar tol , nak beri kerata harga kereta tinggi , sebilangan yang tak mampu hanya boleh beri kereta plat merah ... Kereta hantu .... Siang tak boleh keluar malam jer boleh keluar .... Nak keluar siang kena beli PAss.... Air bersih .... Pun tak cukup terpaksa am beli dgn malaysia , sekarang air kumbahan pun jadi sumber air minuman ....di nama kan New water... Kenapa dia orang tak nampak di JB berapa ramai rakyat Singapore tinggal di JB . Bukan apa ... Sebab kos perbelanjaan di sana terlampau tinggi .... Di malaysia kerajaan adakan AES dah macam macam isu timbul ..... Cuba dia orang lihat Singapore ... Buang sampah tak masuk tong sampah ... Saman , masuk bandar lupa top up touch n go .... Saman .... Makan buble gam .... Saman .... Kereta hantu keluar siang lupa beli PAss .... Saman .... Sampai yang pernah berlaku pada kawan saya sendiri ... Tak tahan terkentut dalam MRT ..... Kenan saman ...... Saya cukup kagum saya anak malaysia . Mungkin hidupan rakyat malaysia tidak semewah rakyat Singapore .... But kita bebas .... Tiada halangan yang terlampau dari kerajaan ... Kenapa kaum saya tak sedah ..... Nak ubah ..... Sampai karbinet tiada wakil Cina baru nak cakap dan salah MCA tak nak masuk karbinet ..... Ini pilihan u orang sendiri .... Jangan nak salahkan MCA , salahkan BN . Apa dah terjadi dgn kepandaian u org yang sokong ubah ? Terimalah hakikat yang dibuat oleh u org sendiri .... Saya Cina , tapi sejak saya dilahirkan saya tau saya anak malaysia .... Saya nampak jasa jasa BN .... Saya tau mesti ramai Cina lihat apa yang saya tulis akan kata saya pembelot , kata saya bodoh ..... Tapi sebenarnya u org lagi bodoh .... Pentingkan diri sendiri , adakah u org fikir anak anak u org ? U ingat betul pembangkang akan tolong u ? No way ....... Nak dia tolong ...? I bukan ahli politik i hanya cakap apa yang saya lihat .... Seperti golongan cikgu .... Semua kata KSSR banyak kerja , KSSR susah .... Nak ubah ... Sokong PKR , Sokong DAP .... But apa yang terjadi ? Ubah kabinet tiada wakil rakyat Cina , So berjayalah ubah .... Saya tak boleh bayangkan masa depan anak anak kita .... Think do Ur Brain .....

No comments:

Post a Comment