Wednesday, February 2, 2011

Jauh Panggang

Tak dapat anggur masam katanya...

KEMENANGAN BN di Tenang memberi satu tamparan hebat kepada pemimpin tertinggi Pas dan para penyokongnya. Di tempat saya, seorang penyokong Pas tidak bersuara langsung apabila Pas kalah di Tenang jika sebelumnya beliau begitu lantang.

Reaksi Mursyidul Am Pas boleh diumpamakan seperti cerita dalam Aesop's Fable yang menceritakan seekor musang dengan buah anggur. Kegagalan musang itu mendapatkan buah anggur dikatakannya buah anggur itu masam. Begitulah juga dengan Mursyidul Am Pas kerana gagal meraih kemenangan di Tenang dikatakannya Pas bukan buru kemenangan pilihan raya di dunia. Apakah ada pilihan raya di akhirat wahai Tuan Guru yang bijaksana?

Dituduhnya pengundi Tenang boleh dibeli seperti membeli binatang ternakan. Begitu rendah pandangan Tok Guru kepada pengundi yang tidak memilih Pas. UMNO dituduh mempermainkan rakyat. Sebenarnya siapa yang mempermainkan rakyat wahai Tok Guru? Bukankah Pas selalu menjual agama untuk meraih undi simpati?

Tok Guru janganlah ingat semua orang boleh diperbodohkan seperti mana Tok Guru memperbodohkan ahli-ahli Pas dengan janji-janji syurga. Parti Tok Guru bukan wakil Allah di muka bumi ini. Jangan begitu angkuh untuk mengatakan parti Tok Guru boleh terus membawa perjuangan hingga ke akhirat. Jika ajaran Tok Guru sesat, Tok Guru dan pengikut akan dihumban ke dalam neraka jahannam lebih dahulu daripada orang kafir dan UMNO.

Sukalah saya memperingatkan Tok Guru, Tuhan tidak akan menyebelahi mana-mana parti. Tuhan hanya menyebelahi golongan yang membawa kebaikan bukan membawa kerosakan seperti dilakukan oleh parti Tok Guru sekarang.

Tok Guru lebih sanggup bersama DAP yang terang-terang menentang Islam daripada bersama dengan UMNO yang ahlinya orang Melayu Islam. Apakah Tok Guru ingat DAP akan menyetujui penubuhan negara Islam seperti mana Tok Guru dan ahli Pas idamkan? Jauh panggang dari api wahai Tok Guru Nik Aziz. Anda bermimpi di siang hari!

AHMAD NASIR MOHAMAD,

Alor Setar, Kedah

No comments:

Post a Comment