Saturday, October 30, 2010

Mega

DULU PROJEK MEGA DIPERLEKEH

BANGUNAN KOMTAR di Pulau Pinang dahulu dibangkang dan diperlekehkan. Hari ini, KOMTAR menjadi pusat komersial dan pentadbiran negeri dan anak Lim Kit Siang dengan selesa duduk di tingkat 26 sebagai Ketua Menteri. Tidak dapat digambarkan, tanpa KOMTAR mungkin pejabatnya di bawah pokok.

Jambatan Pulau Pinang juga diperlekehkan kerana membelanjakan RM200 juta, membazir duit rakyat. Hari ini, merekalah yang sibuk menggunakan jambatan dan jambatan kedua pula dalam pembinaan.

Projek kereta nasional, dibangkang dan diperlekehkan kononnya tidak akan laku. Hari ini, Proton adalah satu entiti yang berjaya.

KLIA sekarang mengendalikan berjuta-juta penumpang dan hampir 60 syarikat penerbangan mendarat di situ telah membawa begitu besar keuntungan kepada negara dari segi pelancongan dan pusat kargo unggul. Juga ditentang dan diperlekehkan, kononnya membazir wang rakyat.

KLCC juga dicemuh oleh pembangkang dengan bermacam kata nista membazir dan sebagainya. Hari ini, mereka juga terhegeh-hegeh ke situ kerana KLCC sudah terkenal dan menjadi pusat komersial dan pelancongan yang hebat.

Litar F1 Sepang, yang menjadi impian kepada Lee Kuan Yew dan beliau pernah berkata adalah satu kesilapan beliau tidak membangunkannya di Singapura.

Tol lebuh raya di sekitar Lembah Klang ditentang oleh pembangkang termasuklah ketua mereka berdemonstrasi di Plaza Tol Sg. Besi dan menghasut pengguna jalan raya supaya jangan membayar tol tetapi tidak diendahkan dan rakyat terus menggunakannya.

Berpuluh tahun sudah berlalu tetapi ketua-ketua pembangkang masih menongkat langit dan pemimpin BN yang veteran sudah pun bersara dengan terhormat. Mereka masih lagi dengan taktik membangkang secara lapuk. Malaysia akan jadi seperti beberapa negara di Afrika, tiada pembangunan, rakyatnya mundur, tidak cukup makan dan berbagai macam penyakit dihidapi oleh rakyat jika pembangkang memerintah. Ini kerana semua bentuk pembangunan ditolak pembangkang dengan alasan yang dangkal iaitu membazir!

HAJI RAHMAN

Teluk Kumbar, Pulau Pinang

No comments:

Post a Comment