Monday, October 25, 2010

Ambil Orang Asli Bekerja

Ambil Orang Asli bekerja

BANTING 24 Okt. - Masyarakat Orang Asli di Kampung Bukit Kemandul meminta pemegang konsesi Lebuh Raya Lembah Klang Selatan (SKVE), SKVE Holdings Sdn. Bhd. agar membuka peluang pekerjaan untuk belia kaum itu di lebuh raya tersebut.

Hasrat tersebut diluahkan Tok Batin, Kelat Anak Budin yang mahu melihat belia Orang Asli mendapat manfaat secara langsung daripada pembinaan lebuh raya itu.

"Mereka boleh bekerja di SKVE seperti jadi juruwang dan sebagainya," katanya pada program komuniti Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) dan SKVE Holdings di sini semalam.

Sementara itu, Ketua Pengarah LLM, Datuk Ismail Salleh berkata, permintaan masyarakat Orang Asli tersebut boleh dijadikan sebagai sebahagian tanggungjawab sosial SKVE Holdings, memandangkan lebuh raya itu merentasi kampung tersebut.

Bercakap kepada pemberita, Ismail berkata, SKVE yang bernilai RM1.1 bilion itu dibina dalam tiga fasa dan fasa pertama yang menghubungkan Putrajaya ke Bandar Saujana Putra telah siap serta dilancarkan Ogos lepas. - BERNAMA

No comments:

Post a Comment