Saturday, November 27, 2010

Ustaz

KESAL ‘USTAZ’ PAS

ORANG Melayu Pas dan PKR asyik kena tipu tak habis-habis. Sejak selepas pilihan raya ke-12 yang lepas, macam-macam tipu muslihat yang ditaburkan kepada orang Melayu.

Yang jadi tukang jaja ialah orang kuat Pas dan orang Melayu dalam PKR. Selepas pilihan raya, orang Pas tolong jaja cerita mengenai kepimpinan Lim Guan Eng ala Khulafah Al Rashidin. Penceramah-penceramah Pas tolong kempen termasuk sewaktu kuliah Maghrib di masjid-masjid mengenai idola Guan Eng iaitu Khalifah Umar Abd. Aziz.

Malah ada ustaz-ustaz Pas mengumumkan Guan Eng akan peluk Islam, tetapi terpaksa menunggu sehingga bapanya Lim Kit Siang mati. Selepas Kit Siang mati, barulah Guan Eng akan peluk Islam dan melaksanakan undang-undang Islam sekiranya Pakatan Rakyat berjaya menawan Putrajaya kelak.

Apa punya teruk ustaz-ustaz Pas ini. Sudahlah Pas gagal melaksanakan sebarang undang-undang Islam setelah 20 tahun memerintah Kelantan, mereka meletakkan pula tanggungjawab nak laksanakan undang-undang Islam ke atas bahu Guan Eng. Sedangkan Karpal Singh menyuruh langkah mayatnya dahulu sekiranya nak melaksanakan perundangan Islam, inikan pula Guan Eng.

Amat malang, terlalu ramai pengikut Pas yang mempercayai momokan ustaz-ustaz Pas ini. Ustaz-ustaz Pas ini telah berjaya mewujudkan segolongan pengikut mereka yang terlalu taksub dan mempercayai apa sahaja diucapkan oleh ustaz-ustaz mereka. Malahan mereka dengan bangga mencanang di kedai-kedai kopi tentang perkara-perkara yang tidak boleh diterima akal.

Saya berpendapat sesuatu perlu dilakukan oleh pihak kerajaan melalui JAKIM, IKIM, Majlis Agama Islam negeri-negeri dalam perkara ini. Usaha pemulihan dan pemikiran logik bersandarkan hukum-hukum Islam perlulah digerakkan supaya pemikiran orang-orang Melayu yang telah dihitamkan oleh unsur-unsur politik sempit Pas dan PKR dapat dirawat.

Kalaulah dibiarkan perkara-perkara ini berterusan tanpa pengawasan dan pemulihan, satu hari nanti Melayu Islam hanya akan tinggal nama.

ANAK SELUANG

Kulim

No comments:

Post a Comment