Sunday, June 24, 2012

siapa banyak kroni

Jom Tengok Siapa Kroni Anwar Ibrahim (Semasa Menteri Kewangan) Yang Dapat Projek Part 2

Daripada bahagian pertama (http://mymassa.blogspot.com/2012/06/wikileaks-senarai-kroni-dan-projek.html).

Oleh kerana keceluparan mulut Anwar Ibrahim mengungkit mengenai kronisme dan IPP, episod kali ini membongkar senarai kedua kroni Anwar yang mendapat keuntungan semasa dia menjadi TPM dan Menteri Kewangan.



Dalam pendedahan kali ini, lebih banyak projek penswastaan di bawah Kementerian Kewangan zaman Anwar akan didedahkan. Ada di antara projek ini telah dipersetejui secara prinsipnya. Pendedahan kali ini akan melibatkan 2 nama kroni terbesar Anwar Ibrahim iaitu Mohd. Nor Mutalib dan Datuk Ahmad Nazri Abdullah. Untuk senarai pertama, kroni-kroni ini dianugerahkan projek IPP oleh Anwar Ibrahim sendiri.

 
 
 


Selain daripada IPP, kroni Anwar juga terlibat dalam industri media. Inilah sebabnya kenapa Anwar Ibrahim berjaya mengawal media pada zamannya menjadi TPM kerana kroninya sendiri yang menjadi taikoon media.

 

Selain daripada IPP dan media, kroni Anwar Ibrahim juga mendapat projek lebuh raya dan projek penswastaan kelengkapan perubatan.

Kelengkapan perubatan
 
Lebuh raya

Nah. Sudah terang lagi bersuluh, Anwar Ibrahimlah raja kroni semasa dia berkuasa. Sebab itulah Anwar Ibrahim boleh berceramah mengenai penyelewengan IPP dan lebuh raya kerana dia dan kroninya juga yang buat kerja kotor tersebut!

Maklumat yang MyMassa dapat ini adalah raw data. Sebab itulah ada nama lain seperti anak Tun Mahathir ada sekali dalam senarai ini. Ini bukti ketelusan MyMassa membongkar sesuatu perkara.

No comments:

Post a Comment