Wednesday, October 26, 2011

cina di china vs cina di malaysia

Pemandu lori sengaja melanggar kanak kanak 5 tahun sampai mati untuk elak bayar bil hospital..

26 October 2011


Ibu Xiong merenung mayat anaknya yang masih
berada dibawah tayar lori...

Dunia hari ini penuh dengan manusia yang pelik pelik dengan perangai yang pelik pelik juga.Di Luzhou Barat China seorang pemandu lori Ao Yong yang tidak sengaja terlanggar Xiang Maoke yang berumur 5 tahun telah mengundurkan lorinya sekali lagi untuk memastikan Xiang Moake benar benar mati bagi mengelakan dia terpaksa membayar bil hopital.

Perbuatan yang tidak berperi kemanusiaan itu telah disaksikan oleh saksi  Zhang Shifen,"Saya melihat lori itu berundur dan kemudian melanggar Xiang sekali lagi dan mengheretnya kira kira 10 meter",kata nya.

Sickening: The truck that killed Xiong as he was walked home to school in Luzhou, western China

Kejadian ini berlaku 2 minggu selepas kejadian langgar lari yang berlaku terhadap Yue Yue 2 tahun disebuah pasar yang ditayangkan di seluruh dunia melalui Youtube,dimana 18 orang yang lalulang tidak mengendahkan Yue Yue sebelum dia diselamatkan dan meninggal di hospital 2 hari kemudian.

Ignored: In a similar incident the previous week, Yue Yue was left with horrific brain injuries and never recovered

Gambar Yue Yue yang meninggal selepas 2 hari
berada di hospital

Bagi penduduk negara China membayar pampasan untuk kematian LEBIH MURAH dari menanggung BIL HOSPITAL.Kerajaan China tidak menyediakan perkhidmatan hospital percuma untuk rakyatnya yang berjumlah hampir 1.3 billion orang.

Sesungguh nya RAKYAT MALAYSIA harus bersyukur kerana hanya perlu membayar RM1 sahaja untuk mendapatkan perkidmatan perubatan PERCUMA dan tidak perlu menjadi PEMBUNUH saperti dinegara China untuk mengelakan kos rawatan hoispital.

No comments:

Post a Comment