Saturday, August 28, 2010

Nasi Dan Najis

JIKA berlaku musibah gempa bumi atau tsunami, rakyat Indonesia janganlah mengharap atau sedih sekiranya tiada bantuan dari Malaysia. Bagi pertubuhan bukan kerajaan (NGO) berpada-padalah memberi bantuan. Bantulah mereka yang boleh mengenang budi. Telah banyak kali hati rakyat Malaysia diguris tetapi kita masih bersabar dan bertolak ansur. Rakyat Malaysia memang prihatin, toleransi dan suka membantu. Kita bukan tamak dan rakus tetapi sekiranya seinci tanah kita diceroboh, atas dasar hak dan undang undang, tindakbalas perlu diambil.

Kepada rakyat Indonesia di Malaysia, anda sepatutnya berdemonstrasi di hadapan kedutaan anda dengan menjulang Jalur Gemilang tanda sokongan kerana dapat menumpang hidup selesa di bumi Malaysia yang makmur ini. Maklumkan kepada warga anda di seberang bahawa anda diberi makan di sini dan kenapa warga Malaysia di sana diberi najis?

Pihak berkuasa juga perlu tegas dalam menyekat kedatangan pendatang tanpa izin (PATI). Ingatlah Jalur Gemilang telah dipijak, dibakar, dipalit najis, kalau hati kita benar-benar tersentuh dengan peristiwa itu, maka kuat kuasa peraturan dan undang-undang dengan lebih tegas. Jika kemasukan secara haram bermakna mereka tidak bertamadun dan tidak jujur dan akan mendatangkan banyak masalah. Jangan biarkan Malaysia dipenuhi dengan orang-orang yang tidak bertamadun. Kepada kerajaan Malaysia, berilah pemastautin tetap (PR) kepada pendatang yang berkualiti sahaja. Janganlah disebabkan taraf perkahwinan maka yang sengkek pun diberi PR. Buat baik berpada-pada.

HABA

Melaka

No comments:

Post a Comment