Tuesday, February 26, 2013

rendahnya mentaliti pencacai pr


  • Munif Kazama Pengetahuan am, Penyokong UMNO ada lapan jenis ;

    1. UMNO baka. UMNO kerana datuk & ayahnya UMNO. UMNO kelas ni hanya boleh berubah dgn cara buang "saka" UMNO yakni dgn serapkan nilai2 islam dalam diri.

    2. UMNO material. UMNO kerana ada pentingan mate
    rial. Projek, wang ringgit dll. Biasa puak2 ini adalah kaki ampu yang paling ampuh.Tahap kesetiaan bergantung pada projek & materialistik.

    3. UMNO belaci. Bezanya dgn UMNO materialistik, UMNO belaci adalah agen UMNO berbayar atau tidak berbayar yg ditugaskan utk menyebarkan fitnah. Khadam UMNO ini biasanya dari kalangan puak2 yang anti islam, anti cina & terlalu taksub pada nasionalisme, melayu.

    4 UMNO pencacai /totok. UMNO pencacai adalah puak2 yang terlalu mendewakan UMNO. Berakidah syirik hanya UMNO mampu memberi makan, minum & mentadbir negara dgn baik. Ikut kajian UMNO totok juga terdiri dari puak2 yang cintakan hiburan & maksiat.

    5. UMNO khinzir. Ibarat seperti babi, UMNO ini akan menyondol apa sahaja yg boleh dijadikan makanan & isu, walaupun isu tersebut terlalu remeh.Tujuannya untuk menjadikan lebih hangat & menguntungkan UMNO. UMNO khinzir biasa akan mencipta atau menwujudkan spekulasi utk memfitnah musuh UMNO dgn edit gambar photoshop, video dll.

    6. UMNO anjing. Akan menyalak & memaki hamun bila UMNO diusik & sentuh. UMNO anjing biasanya dikalangan pengemar & pentaksub media arus perdana, tv3 & utusan. Mereka akan menyalak sebagaimana media tersebut bila fakta mengenai UMNO didedah.

    7. UMNO bayangan. Pada bayangan mata dia adalah UMNO, hakikatnya dia membenci UMNO. Biasa orang mahu jaga pangkat, takut ditukarkan jauh atau takut jadi mangsa rakus UMNO.

    8. UMNO lalang.Sokong UMNO bila ikut2 orang atau untuk isu2 tertentu . Biasa dikalangan orang tak minat politik atau ikuti perkembangan politik melalui media arus perdana shj. Ada kalangan UMNO lalang akan beri manfaat pada PR

    anda UMNO jenis mana?? zaidy kamu yg mana 1??

No comments:

Post a Comment