Wednesday, September 8, 2010

Lagi Luahan Anak Felda

Bersatulah warga Felda hadapi pembangkang rosakkan pemikiran peneroka

SERANGAN demi serangan diatur oleh parti politik daripada Pakatan Rakyat kepada Felda. Namun sebenarnya, gelaran yang paling sesuai untuk memanggil mereka ini ialah 'Pakatan Pembohong'. Satu demi satu telah dipersoalkan seolah-olah apa saja yang telah dilakukan oleh Felda semuanya tidak betul.

Sebagai anak seorang peneroka, saya mengikuti setiap perkembangan yang berlaku terhadap Felda. Semua peneroka dan generasi muda Felda patut berbangga dengan apa yang Felda telah laksana dan sumbangkan kepada peneroka semua. Namun kehadiran beberapa kerat 'orang luar' yang hanya ingin mengambil kesempatan untuk merosakkan pemikiran peneroka amatlah membimbangkan.

Pihak yang dikatakan pembela peneroka ini sebenarnya adalah pembelot. Percayalah, peneroka semua akan ditinggalkan selepas mereka memperoleh apa yang mereka inginkan. Kita lihat sahaja apa yang berlaku di negeri-negeri yang ditadbir oleh 'Pakatan Pembohong' ini. Realitinya, apa yang berlaku di negeri yang ditadbir oleh mereka amatlah teruk dan kelam kabut.

SELANGOR: Pentadbiran yang penuh dengan kontroversi.

* Menawarkan membuka kawasan baru serta membesarkan kilang arak.

* Perompakan pasir yang berleluasa

* Bersetuju dengan cadangan menghapuskan kuota bumiputera.

* Pentadbiran anak syarikat milik Kerajaan Negeri yang boleh dipersoalkan.

PULAU PINANG

* Penghapusan penempatan orang Melayu secara halus dan sistematik.

n Peningkatan pusat pelacuran dan aktiviti tidak sihat.

KELANTAN

* Sampai sekarang air kotor.

* Pembalakan yang tidak terkawal.

Apa yang saya nyatakan di atas hanyalah sebahagian sahaja, malah banyak lagi perkara-perkara yang boleh dipersoalkan. Kalaulah mereka betul-betul pejuang rakyat, mengapa mereka tidak membetulkan kesalahan yang dilakukan oleh rakan-rakan mereka dulu? Bak kata pepatah semut seberang laut nampak, tapi gajah depan mata buat-buat tak tahu sahaja? Kalau kita nak cari kesalahan orang, macam-macam kita boleh cari.

Saya percaya dengan serangan yang berlaku terhadap Felda sejak kebelakangan ini, sedikit sebanyak menyentap perasaan warga Felda yang bertungkus lumus bekerja untuk membangun serta memperbaiki sistem yang sedia ada supaya lebih berjaya. Saya harap warga Felda semua akan tetap bersatu meneruskan perjuangan serta teruskan membantu peneroka dan kami, generasi muda Felda. Sesungguhnya Allah bersama orang-orang yang benar. Amin.

ANAK JATI FELDA

Petaling Jaya, Selangor

No comments:

Post a Comment