Thursday, January 22, 2015

bila perempuan bercakap

utk warga wanita....
..Saya bekerja 24 jam sehari..
.. Sayalah ibu...
.. Sayalah isteri...
.. Sayalah anak perempuan..
.. Sayalah menantu...
.. Sayalah jam loceng..
.. Sayalah tukang masak...
.. Sayalah pembantu rumah...
.. Sayalah guru...
.. Sayalah pelayan..
.. Sayalah nenek...
.. Sayalah jururawat..
..sayalah jurukamera..
.. Sayalah pengawal keselamatan..
.. Sayalah kaunselor..
.. Sayalah selimut...
saya x ada percutian
saya x ada cuti sakit
saya x ada cuti harian
saya bekerja siang malam
saya sentiasa 'on call'
ada masa saya terima bayaran dengan ayat...
"Apa yg awak buat sepanjang hari haa??".... frown emoticon
Dedikasi untuk semua wanita
wanita adalah karakter yg paling unik umpama garam
Adanya dia tidak diingati
Tiadanya dia menyebabkan segalanya menjadi tawar!!
Like ·  · 

No comments:

Post a Comment