Friday, January 16, 2015

bila diri tidak laku

Shahrul Azlee posted in 2 groups.
  • FITRAH NYA ALAM...SEMAKIN TUA SEMAKIN NYANYOK
    TERSUMPAH JADI SASAU DAN POYO BILA RASA DIRI TERLALU HEBAT KRITIK PM.
    Kedua-dua manusia ini apabila digabungkan akan melahirkan gen-gen intelektual Melayu yang berfikiran futuristik persis Mat Jenin atau Mr Loba-Loba.
    Mereka kadang-kala umpama berada di alam kayangan apabila mengimpikan kesempurnaan yang tiada tolok bandingan.
    Sama seperti seorang yang pernah ditabalkan dengan gelaran Anugerah Tuhan yang mereka puja dan teruja itu.
    Dahulu mereka disanjung kerana keintelektualnya, namun mungkin kerana terlalu banyak berfikir yang indah-indah menyebabkan mereka berubah menjadi sasau.
    Dan akibat kesasauan itu, seorang telah turun ke jalanan memekik-mekik sambil baca puisi.
    Manakala seorang lagi menjadi penulis blog yang hanya tahu mengkritik macam dia saja yang bagus, konon dia pandai segala-galanya mengkritik semua dasar negara selagi boleh.
    Apa matlamatnya???
    Menjatuhkan orang yang mereka tak suka kerana dendam dan rajuk serta berfantasi kononnya semuanya akan menjadi baik jika Najib letak jawatan dan Anwar menjadi Perdana Menteri yang baru.
    Apakah itu saja jasa mereka untuk pembangunan negara?
    Mungkin mereka sudah terlalu pandai maka tidak perlu mereka menjawab atau memberikan cadangan membina kerana kerja sebagai sasauan dan wartawan pencen hanya mengkritik saja.
    Kalau macam tu sama saja mereka seperti macai-pencacai upahan yang selalu berdemo di jalanan atau keyboard-keyboard warrior yang hanya tahu memaki hamun depan komputer sambil mengira-ngira berapa banyak like mereka dapat dalam posting facebook mereka..
    p/s :
    JADI NASIHAT AKU KEPADA MACAI MACAI PRONGOK SIMPAN SIMPANLAH KEBODOHAN KORANG UNTUK DI WARISI OLIH ANAK CUCU KORANG EKEKEKEH..

No comments:

Post a Comment