Sunday, November 25, 2012

jual hukum


ARKIB : 19/11/2012
Share on facebook Share on twitter Share on email Share on print More Sharing Services 3
Pas jual isu hudud lagi di muktamar
ALIMEDANBARU
Petaling Jaya, Selangor.

MEMBACA kenyataan Ketua Dewan Ulama Pas bahawa pakatan pembangkang bersetuju pada umumnya untuk melaksanakan hukum hudud sekiranya pembangkang berjaya membentuk kerajaan selepas pilihan raya nanti amat melucukan disebabkan kata-kata tersebut cakap tidak serupa bikin.

Apa yang nyata Pas semakin lemah. Di negeri-negeri yang dikuasai oleh mereka sekarang Pas gagal menangani pelbagai isu antaranya, arak, rumah urut, judi siber, industri seks, isu lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) dan kristianisasi.

Semuanya itu berkaitan dengan pelanggaran hukum Allah dan dalam kategori maksiat dosa besar.

Apakah aras tanda dan bukti wakil-wakil rakyat Pas berjuang untuk menangani perkara-perkara tersebut?

Memang cakap tak serupa bikin, di Kelantan sendiri jawatankuasa yang berkaitan dengan pelaksanaan hukum hudud pun tidak bermesyuarat, malah langsung tiada draf akhir pelaksanaan yang siap selepas lebih 20 tahun memegang tampuk pemerintahan.

Pas bukan sahaja menipu rakyat malah mereka rasa boleh sentiasa menipu Tuhan dengan berdolak dalih untuk melaksanakan hukum hudud yang mereka sendiri tiada kepakaran dan tidak ada kesungguhan untuk melaksanakannya.

Kalau memegang amanah, amanah tidak dilaksanakan, kalau bercakap sering menipu itu adalah sifat-sifat munafik yang akan dihumban didasar neraka di akhirat kelak.

Cukup-cukuplah pemimpin Pas mempermainkan hukum Allah tersebut. Kalau menegur kebenaran demi kerana mempertahankan Islam atas kenyataan Nurul Izzah Anwar pun Nik Aziz Nik Mat dan Abdul Hadi Awang pun tak mampu melakukannya, usahlah bercakap tentang hukuman hudud yang akan dilaksanakan kepada umat Islam yang murtad kelak.

Kepada pemimpin-pemimpin Pas lihatlah sejarah Islam yang silam dimana pejuang-pejuang dan pendakwah sanggup memperkatakan tentang kebenaran Islam dan mempertahankan akidah walaupun berhadapan dengan Maharaja Rom dan Parsi walaupun nyawa berada dihujung pedang.

Apa yang berlaku hari ini pemimpin Pas yang terkunci mulut untuk berhadapan dengan pemimpin DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) untuk memberi nasihat dan memperkatakan tentang kebenaran Islam pun tak berdaya jadi usahlah asyik menjual agama dengan harga murah demi untuk mengejar kuasa yang mana umat Islam di negara ini sudah jelak kerana Nik Aziz sendiri tiada upaya dan tidak serius langsung untuk melaksanakan hukum hudud di negeri yang dia sendiri berkuasa.

Kepada pemimpin-pemimpin Pas, hukum bernegara dan tanggungjawab pemerintah dalam Islam adakah hudud itu segala-galanya? Kemiskinan itu hampir kepada kekufuran, apakah itu tidak perlu diperjuangkan sebelum hudud dilaksanakan?


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Forum/20121119/fo_02/Pas-jual-isu-hudud-lagi-di-muktamar#ixzz2DDUClYVR
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment